dinsdag 8 november 2016

D66 wil ruimere mogelijkheden koopzondagen Emmeloord

De fractie van D66 Noordoostpolder steunt het idee van ondernemersvereniging Bedrijven Actief Noordoostpolder (BAN) om de mogelijkheden voor het houden van koopzondagen te verruimen. De fractie dient in de raadsvergadering van 14 november een motie in waarin zij het college opdraagt in gesprek te gaan met vertegenwoordigers van de BAN.

Onder de ondernemers is een brainstorm gehouden over het centrum van Emmeloord. Een van de ideeën is om één keer per maand op zondag open te gaan ten behoeve van bedrijvigheid en sfeer in het centrum. Het huidige college van VVD, PU, CDA en CU-SGP wil per se niet aan deze wensen van de BAN tegemoet komen.  D66 wil dat wel en wil met de motie bereiken dat burgemeester en wethouders met de BAN in gesprek gaan over de wensen van de winkeliers.

“De reactie van het college stelt ons zeer teleur”,  aldus de fractie van D66. “Wij vinden dat het college alsnog en snel in gesprek moet gaan met vertegenwoordigers van de BAN over de koopzondagen. De starre houding als het gaat om de zondagsopening van winkels is niet meer van deze tijd. Wij willen de ondernemers zo min mogelijk beperken in hun vrijheid om hun onderneming te runnen”, zo stelt D66.