vrijdag 7 juli 2017

D66 Noordoostpolder kiest Wim van Wegen als lijsttrekker

De leden van de afdeling D66 Noordoostpolder hebben in een interne stemming Wim van Wegen uit Bant aangewezen als de lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar.

Van Wegen is geboren en getogen in de gemeente en kent de polder van binnen en van buiten. Hij vindt het een grote eer om door de D66-leden gekozen te zijn als lijsttrekker. Met een enthousiast team hoopt hij iets moois neer te zetten voor de periode 2018-2022. De partij richt zich op verschillende speerpunten en stelt daarbij dat de mogelijkheden in de Noordoostpolder op het gebied van economie, werkgelegenheid, landbouw, openbaar vervoer, recreatie en uitgaan, kansen voor iedereen – ongeacht inkomen of opleidingsniveau – nog veel beter benut kunnen worden.

“Kansen en mogelijkheden op een vooruitstrevende manier stimuleren en benutten, daar gaat D66 voor. Samen met een kundig en betrokken team én met mijn ambitieuze inzet moeten en kunnen we met elkaar meer uit onze prachtige gemeente halen dan tot nu toe gebeurt.”

In het dagelijks leven is Wim werkzaam als eindredacteur bij een internationaal vaktijdschrift over geomatica. Na het afronden van zijn studie Europese Studies is hij  weer teruggekeerd naar de polder. Sinds 2010 actief in de politiek, nu bezig met de tweede periode als burgerraadslid als lid van de commissie Woonomgeving.  In Bant is hij eveneens sinds 2010 bestuurslid van de voetbalvereniging.
Met Wim van Wegen als lijsttrekker zet D66 de verjonging van de politiek voort en hoopt de partij een derde zetel binnen te halen. De overige kandidaten op de lijst worden dit najaar bekend gemaakt.