dinsdag 10 juli 2018

Motie experimenteren bijstand raadsbreed aangenomen

28 stemmen voor, 0 tegen! Dat was de stemuitslag in de gemeenteraad van Noordoostpolder voor de motie Experimenteren Bijstand die tijdens de raadsvergadering van 9 juli door D66 werd ingediend. Een mooi succes, zo vlak voor het zomerreces. De motie werd samen met de SP ingediend, en beoogt om meer te experimenteren met mensen die in de bijstand zitten. Andere gemeenten in het land zijn hier al eerder mee begonnen. Het idee achter de motie is om te werken aan andere benaderingen om inwoners die nu in de bijstand zitten meer te laten participeren in de samenleving.

Hoe de motie precies uitgevoerd zal worden is iets wat de komende tijd uitgewerkt zal moeten worden. In elk geval is al wel duidelijk dat er een thema-avond zal worden georganiseerd over dit onderwerp. Als fractie van D66 Noordoostpolder denken wij dat er meer mensen uit de bijstand kunnen raken als er wordt gekozen voor een gerichtere aanpak, waarbij de betreffende inwoners centraal staan.